نماینده شاعران در دیدار با رئیس جمهور:

ادبیات انقلاب اسلامی سرو برومندی است که نمی‌خواهد در فضای گلخانه‌ها نفس بکشد

ادبیات انقلاب اسلامی سرو برومندی است که نمی‌خواهد در فضای گلخانه‌ها نفس بکشد

عبدالجبار کاکایی نماینده شاعران در دیدار با رئیس جمهور گفت: ادبیات انقلاب اسلامی اکنون سرو برومندی شده که نمی خواهد در فضای گلخانه ها نفس بکشد، می‌خواهد با رقیب خود به چالشی ادبی بنشیند.

 به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی اهالی فرهنگ و هنر  با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه 18 دی ماه با حضور جمع زیادی از هنرمندان، سینماگران، نویسندگان، شاعران و اهالی موسیقی، تئاتر و هنرهای نمایشی، در تالار وحدت در تهران برگزار شد.

در این برنامه عبدالجبار کاکائی شاعر و دبیر جشنواره شعر فجر امسال به نمایندگی از اهالی شعر در سخنانی خطاب به رئیس جمهور گفت: در این مکان و در این فرصت قصد دارم به جای دفاع از نسلم، از رقیبم دفاع کنم چرا که عمیقا معتقدم جوهر خلاقیت آشکار نمی شود مگر در سایه آرامش.

وی افزود: امروز ادبیات بیش از گذشته با زندگی درگیر شده و چالش با قدرت زمینه ای شده است برای ظهور ادبیات اجتماعی.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر تاکید کرد: نفس به نفس حرکت تاریخی و مردمساز انقلاب اسلامی، ادبیات متعهد دینی و یا به تعبیر برخی ادبیات دولتی شکل گرفت اگر چه در کنار شاعران و هنرمندان انقلاب گروهی از هنرمندان و شاعران شریف که بعضا سمت استادی بر ما دارند، تنها به خاطر نقد قدرت مورد بی مهری و انزوا و گوشه نشینی قرار گرفته اند.

کاکائی ادامه داد: متاسفانه روش و منش مدیران جوان که ناشی از جهل و جوانی بود، امکان سخن گفتن را رفته رفته از آنها (برخی شاعران) پس گرفت و چنین تصور می شود که این حملات و فشارها از ناحیه شاعران انقلاب است.

این شاعر در ادامه این بخش از سخنان خود به دفاع از خود و هم نسلشان پرداخت و گفت: ما برائت خودمان را از کسانی که قلمهای مخالفان ما را می شکنند اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد: ادبیات انقلاب اسلامی اکنون سرو برومندی شده که نمی خواهد در فضای گلخانه ها نفس بکشد، می‌خواهد با رقیب خود به چالشی ادبی بنشیند و پذیرش دبیری هشتمین شعر فجر از طرف بنده با همین مقصود بوده است.

دبیر هشتمین جشنواره شعر فجر سخنانش را با قرائت شعری به پایان برد.

کد خبر 2210962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha